Oktatási cél: A tantárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék az egészségügyi intézményt, mint feladatcentrikusan felépített környezetet.
Tematika: A tantárgy keretén belül Meghatározásra kerül az orvostechnológát, kutatást, betegellátást támogató intézményi technikák és technológiák lehetőség halmaza. Kockázat elemzés és benchmark – mint eszköz az egészségügyi intézményi technikák kiválasztása során. Kiemelt Gyógyászati helyiségek és kapcsolódó területek. Esettanulmányok feldolgozása és saját projekt készítés – elemzés – kritikus út és technológiai fejlettség – kiszolgáltatottság ismeretek feldolgozása. A kritikus infrastruktúra azonosítása, és védelmének kialakítása az egészségügyi intézményen belül.
A hallgatók saját modellek alapján ÜBT (Üzemeltetői Biztonsági Terv) és minősített időszak különleges körülményeinek megismerésével tesztelik és
ellenőrzik az intézményi technikák működését és működési kockázataikat. Lehetőség lesz az MI bevonására a modell ellenőrzéséhez. Az elméleti tananyag átadása után a hallgatók szimulációs/felhős környezetben projekt munka során sajátítják el a műszaki üzemeltetés kapcsolati és megoldó
rendszereinek működését, megismerik a működési korlátokat, kockázatokat. További alkalmazott eszközök: valós eszközök, modellek, prezentáció, videó, önellenőrző tesztek, MI bevonása.