Oktatási cél: A hallgató megismertetése az elterjedtebben használt grafikus motorokkal (elsősorban a Unity-vel), valamint a 3D megjelenítés alapjaival gyakorlati példákon keresztül. A tantárgy célja, hogy a hallgatók olyan átfogó gyakorlati tudásra tegyenek szert a félév végére, mellyel az alapszintű 3D játékfejlesztési problémákat meg tudják oldani. A tantárgy teljesítésével a hallgató elsajátítja a Unity grafikus motor alkalmazásának alapjait.
Tematika: A tantárgy keretein belül a hallgatók minden héten egy új játékfejlesztési mechanikával ismerkednek meg gyakorlati példákon keresztül. A féléves órai feladatok egymásra épülnek, így a hallgató órai munkája hétről-hétre egyre komplexebb játékot eredményez. A tantárgy keretein belül a hallgató a félév végére egy összetett, a legfőbb játékmechanikákat tartalmazó önálló projekttel fog rendelkezni. Az órákon elsajátított tudást a hallgató a saját féléves projektjében felhasználva, önállóan elkészítheti első saját 3D játékát.