CRM

Oktatási cél: A tárgy keretében a hallgatók megismerkedhetnek azzal a stratégiával és módszertannal, mely elősegíti az üzleti kapcsolatrendszer hatékony kihasználását. A módszertan mára komplex informatikai rendszerek által is támogatást nyert. Ezért a félév során több, mind nemzetközileg, mind Magyarországon ismert és használt CRM (ügyfélkapcsolat-menedzsment) rendszer alkalmazásával találkozhatnak a hallgatók meghívott előadók esettanulmányainak, rendszerbemutatásának segítségével. Megismerkednek az információmenedzsment folyamatával, elemeivel és ezek lehetőségeivel a vállalati működés területein. Lehetőségük nyílik az elméletben korábban megismert marketing és értékesítési tevékenységek gyakorlatban történő megvalósításának megismerésével. Betekintést nyerhetnek a strukturált információtárolás nyújtotta előnyökbe, ezek napi szinten történő hasznosításába.

Tematika: Szolgáltatások és marketing, helye a vállalati működésben és vállalati célokban, CRM története, kialakulása, elterjedése definíciója és megközelítései; CRM céljai. CRM fogalmi rendszere és elemei, CRM, mint stratégia: Stratégiai kérdések A vállalat és a CRM stratégiai modellje és a többcsatornás értékesítés integrálása, vállalati stratégia, ügyfélstratégia; CRM rendszerekkel kapcsolatos elvárások, versenyelőny, versenyképesség, a Lead, szerepe, a Pipeline, funnel modell; CRM, mint stratégia: a kiemelt ügyfél szerepe és értéke; CRM a vállalati környezetben: Hol helyezkedik el a szervezeti felépítésben, CRM a vállalati környezetben: CRM hatása a szervezetre; Az információmenedzsment folyamata (informatikai rendszerek, elemzési eszközök, frontoffice és backoffice alkalmazások), vállalati szoftverekkel való kapcsolódás, az integráció kérdései; félévközi zárthelyi. Informatikai háttérszolgáltatás, adattárolás szerkezete, adatbányászat; CRM tevékenységek, a hazai gyakorlat

CRM, mint informatikai megoldás: a CRM szoftverszállítók IT megoldások típusai – Analitikus, operatív és kollaboratív CRM. Magyar tapasztalatok; CRM, mint informatikai megoldás: Informatikai rendszer beszerzése, bevezetés módszertani kérdései; Esettanulmányok; zárthelyi dolgozat
A hallgatók csoportos projektfeladaton keresztül sajátítják el az elméleti és gyakorlati ismereteket.

CRM