Informatikai szolgáltatás menedzsment

Oktatási cél: A tárgy keretében megismerkednek a hallgatók a modern informatika
menedzselésének kihívásaival. Átfogó képet kapnak ezen kihívások mibenlétéről,
valamint ezekre adandó menedzsment szintű válaszokról. A tárgy keretein belül
jobban koncentrálunk az elvekre, az újra hasznosítható tudásra, mely segíti majd a
hallgatók pályáján az új módszerek elsajátítást, valamint a váratlan nem tankönyvi
problémák megoldását. A laborok során megismertetjük néhány informatikai
fejlesztési problémával, fejlesztési gyakorlatokon keresztűl.

Tematika: Informatikai szolgáltatások megismerése, valamint az ITIL módszertan bemutatása.
Az informatikai problémák múltjának, jelenének és jövőjének megismerése a
hatékonyabb probléma azonosítása és megértése érdekében. Ezek után a modern
vállalkozási formának, a Startupok problémáinak tárgyalása következik, mert
nagyon sok innovatív informatikai szolgáltatás ezen körökből kerül ki. Ezt
követően különböző fejlesztési módszertanokkal ismerkednek meg a hallgatók. A
legrégebbei, hagyományos Vízesés modellel, valamint a napjainkban igen elterjedt
Agilis módszertan kerül megvitatásra. Ezt követően a folyamatos integráció /
folyamatos szállítás (CI/CD) módszertanával ismerkedünk meg, ami a DevOps
világban egy kurrens módszertan. Ezen módszertan a bevezetés és fejlesztés
problémáira ad egy modern választ. Végezetül az informatikai szolgáltatások
tervezés során felmerülő problémákat vesszük sorra, megvizsgálva azt, hogy mitől
mehet félre egy fejlesztés. A laborok során a modern Robotic Process Automation
(RPA) kerül bemutatásra, amely a vállalat folyamatainak automatizálásáról szól.
Ezek mellett a Laborban képet kapnak a hallgatók az informatikai fejlesztés
problémáról. Nem cél a bonyolult informatikai problémák megoldása, inkább csak
ízelítőt kíván nyújtani a tárgy ezekből a fejlesztési nehézségekből.

https://nik.uni-obuda.hu/targyleirasok/wp-content/uploads/2023/08/KK_NIRIS11MND_ITSM_2023_24_I.pdf