A szakdolgozat feladata egy olyan útvonaltervező alkalmazás fejlesztése, mely képes két pont között legrövidebb utat tervezni úgy, hogy figyelembe veszi az adott elektromos autó töltöttségét, a haladás során a domborzati viszonyokat és az adott útvonalon megengedett maximum sebességet és egyéb adatokat. Mindezen adatokat használó fogyasztási modell alapján csökkenti az autó töltöttségét, és amennyiben az autó lemerülne még mielőtt célba érne, akkor úgy módosítja a kalkulált útvonalat, hogy legalább egy elektromosautó töltőpontot is útba ejtsen. A legrövidebb útvonalon kívül egy menetidőt is kalkulál a program, melyet befolyásol az adott útvonalon megtehető maximális sebesség és a töltési modell, mely figyelembe veszi, hogy az autó mekkora teljesítménnyel tud tölteni, mekkora töltöttségig érdemes feltölteni, valamint azt, hogy az adott töltő mekkora töltési teljesítményt képes leadni. Ez alapján kalkulál a program egy töltési időt mely hozzáadódik a helyváltoztatással töltött időhöz. Az útvonaltervező egy webalkalmazásként lesz megvalósítva, melyben C++ nyelven megírt backend alkalmazás számítja ki az útvonalat és az út megtételéhez szükséges időt. A backend végpontok formájában szolgáltatja az adatokat, mely végpontokat a kliens alkalmazás hív meg. A JavaScript nyelven megírt kliensen keresztül pedig a bemeneti paramétereket lehet megadni, például az autómodellt, a kiindulási pontot és a célt, és az eredményként kapott útvonal, menetidő is itt jelenik meg.
A dolgozatnak tartalmaznia kell:
• a feladat leírását,
• a szakirodalom alapján megismert hasonló módszerek, rendszerek ismertetését és értékelését,
• a választott módszer bemutatását,
• a megvalósítandó feladat tervét,
• a felhasználói leírást,
• a tesztadatokat, feltüntetve azok forrását és a teszteredményeket,
• az elért eredmények értékelését,
• a továbbfejlesztési lehetőségeket,
• a dokumentációt, a programot, a szükséges input adatokat, valamint a rendszert bemutató prezentációt digitális formában mellékelve.