Informatikai szolgáltatás menedzsment

Oktatási cél: A tárgy keretében megismerkednek a hallgatók a modern informatika
menedzselésének kihívásaival. Átfogó képet kapnak ezen kihívások mibenlétéről, valamint
ezekre adandó menedzsment szintű válaszokról. A tárgy keretein belül jobban koncentrálunk
az elvekre, az újra hasznosítható tudásra, mely segíti majd a hallgatók pályáján az új
módszerek elsajátítást, valamint a váratlan nem tankönyvi problémák megoldását. A laborok
során megismertetjük néhány informatikai fejlesztési problémával, fejlesztési gyakorlatokon
keresztűl.

Tematika: Informatikai szolgáltatások megismerése, valamint az ITIL módszertan bemutatása.
Az informatikai problémák múltjának, jelenének és jövőjének megismerése a hatékonyabb
probléma azonosítása és megértése érdekében. Ezek után a modern vállalkozási formának, a
Startupok problémáinak tárgyalása következik, mert nagyon sok innovatív informatikai
szolgáltatás ezen körökből kerül ki. Ezt követően különböző fejlesztési módszertanokkal
ismerkednek meg a hallgatók. A legrégebbei, hagyományos Vízesés modellel, valamint a
napjainkban igen elterjedt Agilis módszertan kerül megvitatásra. Ezt követően a folyamatos
integráció / folyamatos szállítás (CI/CD) módszertanával ismerkedünk meg, ami a DevOps
világban egy kurrens módszertan. Ezen módszertan a bevezetés és fejlesztés problémáira ad
egy modern választ. Végezetül az informatikai szolgáltatások tervezés során felmerülő
problémákat vesszük sorra, megvizsgálva azt, hogy mitől mehet félre egy fejlesztés. A laborok
során a modern Robotic Process Automation (RPA) kerül bemutatásra, amely a vállalat
folyamatainak automatizálásáról szól. Ezek mellett a Laborban képet kapnak a hallgatók az
informatikai fejlesztés problémáról. Nem cél a bonyolult informatikai problémák megoldása,
inkább csak ízelítőt kíván nyújtani a tárgy ezekből a fejlesztési nehézségekből.

https://nik.uni-obuda.hu/targyleirasok/wp-content/uploads/2022/06/KK_NIRIS11MND-_ITSM_22_23_I.pdf