Napjaink technológiai fejlődése a köznevelés és a felsőoktatás módszertani megújulását eredményezi. Az infokommunikációs eszközök széles körű elterjedése, a mesterséges intelligencia és a robotika fejlődése az új oktatási innovációkra is hatást gyakorol. Az oktatásban is megjelentek az oktatórobotok, amelyek új lehetőségeket kínálnak a tananyag-feldolgozás, a tanulók motiválása és a soft skill-ek fejlesztése területén. A robotok gyakorlati alkalmazása fejleszti a tanulók logikus gondolkodását, a problémamegoldást, a térbeli és időbeli tájékozódást, a megfigyelőkészséget, a memóriát és a figyelmet. Az oktatórobotok szerepet játszanak az érdeklődés felkeltésében, a tanulók kreativitásának, digitális kompetenciáinak és szociális készségeinek fejlesztésében. A különböző robotokat leggyakrabban az informatika, azon belül pedig a programozás oktatásában alkalmazzák, de tanársegédként, pedagógiai asszisztensként is lehet ezeket az eszközöket használni az oktatás szinte minden területén. A hallgató feladata, hogy kiválasszon egy tetszőleges oktatási szintet valamint egy rendelkezésre álló oktatási robotot és annak megfelelően előkészítsen, megtervezzen, majd megvalósítson egy alkalmazást.