Tisztelt Volt Hallgatónk!
A magyar emberek egészségének és életének megóvása mellett a Kormány kiemelten fontosnak tartja a vírus által okozott gazdasági károk enyhítését, a munkahelyek megőrzését, a munkahelyteremtést, a gazdaság beindítását, ezért Gazdaságvédelmi Akciótervet dolgozott ki, melynek keretében hatályba lépett a 101/2020. számon közzétett, az oklevelek kiállításához feltételül szabott nyelvvizsga követelmények felfüggesztéséről szóló Kormányrendelet.
A Gazdaságvédelmi Akcióterv munkahely-teremtési programjának részeként valamennyi hallgató/volt hallgató mentesül az oklevél kiállításának feltételeként előírt nyelvvizsga kötelezettség teljesítése alól, aki 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tesz, vagy tett, de az oklevél megszerzésének feltételéül előírt nyelvvizsgát nem tette le.
A mentesség érvényes a régi főiskolai és egyetemi képzésekre, a felsőoktatási szakképzésre, az alapképzésre, a mesterképzésre és az osztatlan képzésre is.
A mentesség akkor is érvényes, amennyiben az adott képzésen esetleg több nyelvvizsga megléte az előírás, vagy felsőfokú, illetve szakmai nyelvvizsga van előírva.
Az Oktatási Hivatallal és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal közösen azon dolgozunk, hogy az oklevelek kiállítása minél gördülékenyebben megvalósuljon.
Mivel az oklevél közokirat, amely csak az aktuális (személyi) adatokkal kerülhet kiállításra, ezért szükséges az oklevél kiállításához a személyi adatok egyeztetése az oklevél kiállításának megkezdése előtt.
Tekintettel az Egyetemünkön érintett volt hallgatók rendkívül nagy számára, tájékoztatjuk, hogy az adategyeztetés és az oklevelek kiállítása hosszabb időt vesz igénybe a megszokottnál, de az Egyetem minden olyan hallgatónak ki fogja állítani az oklevelet, aki erre a jogszabályok alapján jogosult.
Az adategyeztetésben kérjük szíves együttműködését, a hosszabb ügyintézési idő miatt pedig megértését és türelmét kérjük.
Amennyiben a jogszabály adta lehetőséggel élni kíván, akkor kérjük, hogy az alábbi linken elérhető adategyeztetési nyilatkozat megtételével jelentse be azt az Egyetem számára. A beérkezett nyilatkozat befogadásáról válaszüzenetben értesítjük Önt.
Az adategyeztetési tájékoztató és nyilatkozat elérhető itt: https://ti.uni-obuda.hu/
A további teendőkkel kapcsolatban, illetve a kiállított oklevelek átvételéről e-mailben tájékoztatjuk Önt a későbbiekben. Az oklevelek átvételére személyesen (vagy meghatalmazott útján), illetve postai kézbesítéssel lesz lehetőség. Személyes átvétel esetén az Egyetem biztosítja a járványügyi helyzetben a személyes érintkezést nem igénylő átadás lehetőségét, de javasoljuk és kérjük a postai kézbesítés választását.
Az oklevél kiállítással kapcsolatban felmerülő kérdéseiket kollégáink az alábbi elérhetőségeken fogadják.
E-mail cím: nikto@nik.uni-obuda.hu
Óbudai Egyetem
Neumann János Informatikai Kar