Záróvizsgával kapcsolatos információk

Szakdolgozat

A 2020/21. tanév 1. félévben a járványhelyzetre tekintettel a szakdolgozatok beadása kizárólag elektronikus formában történik a Neptun rendszeren keresztül. A bíráló, a vizsgabizottság, és az ÓE archívuma is a digitális verziót kapja meg, mely megfelelt a plágium ellenőrzés során.

Feltöltési határidő: 2020. december 15. 23:59.

A feltöltéssel kapcsolatban bővebb információ a https://neptun.uni-obuda.hu/szakdolgozat oldalon érhető el.

A záróvizsgák időpontja: január 25-29 között, beosztás szerint.

Előrehozott záróvizsga: január 5.

A 11/2020. (XII. 14.) rektori utasításnak megfelelően a hallgatók, az oktatók és a munkatársak egészségének védelme érdekében a záróvizsgák online formában kerülnek lebonyolításra. Az online formában szervezett záróvizsga gördülékeny lebonyolítása, valamint a minőségbiztosítás érdekében a következő protokoll betartása került meghatározásra:

A vizsgáról kizárólag a záróvizsga-bizottság készíthet kép- és hangfelvételt, amit legkésőbb 2021. február 28-ig tárolhat. A hallgató eddig a határidőig, illetve az oklevél hivatalos átvételéig kérheti a felvétel megtekintését.

Általános szabályok

  1. A rektori utasításnak megfelelően törekedni kell a záróvizsga során nem megengedett eszközök használatának megakadályozására.
  2. A hallgató köteles a vizsgához szükséges technikai feltételeket, valamint a nyugodt környezetet biztosítani.
  3. A hallgató köteles a záróvizsga bizottság, vagy a jegyzőkönyv vezető kérésére magát személyi azonosító dokumentum felmutatásával igazolni.
  4. A hallgató a záróvizsgát a diplomamunka/szakdolgozat bemutatásával kezdi, erre legfeljebb 10 perc áll rendelkezésére. A prezentáció során a hallgató képernyőmegosztást alkalmaz. A bizottság kérheti a prezentáció rövidítését, összegzését. Ezután a vizsgabizottság kérdéseket tesz fel a diplomamunka/szakdolgozathoz kapcsolódóan. A prezentáció után a képernyőmegosztást ki kell kapcsolnia a hallgatónak.
  5. A diplomamunka/szakdolgozat védést a vizsgabizottságba beosztott összes hallgató végig hallgathatja (kivéve a titkosított dolgozat védését), vagy a védése után kiléphet.
  6. A sikeres védést követheti csak tételhúzás.
  7. A felelés a MS Teams rendszerben közzétett bizottsági táblázatokban szereplő sorrendben történik.
  8. A vizsgázó véletlenszám-generátorral kap egy tételt. Felkészülési idő nincs. Pár mondatban összefoglalja az adott témát, majd a vizsgáztatók kérdéseire azonnali válaszadás történik.
  9. A vizsgán a hallgató csak az előírás szerint használhatja a kamerát és a teljes képernyőt, emellett tőle a vizsgakörnyezet megmutatása bármikor kérhető.
  10. Tételhúzást követő technikai probléma esetén (pl. internetes kapcsolat megszakadása vagy akadozása, probléma a kép és/vagy hang továbbításában, stb.), amennyiben a kapcsolat nem állítható azonnal helyre, a bizottság két további ismételt alkalommal kezdeményezi a hallgató záróvizsgájának folytatását a hallgató újbóli hívásával. Ezt kétszer kell a bizottságnak megpróbálnia, ahol a két hívás között minimum 5 perc kell elteljen. A visszahívásokat a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A helyreállított kapcsolat után a bizottság nem a vizsgatételt vagy ahhoz közvetlenül kapcsolódó ismereteket kérdezi, hanem a szak tekintetében releváns más kérdéseket tehet fel a hallgatónak.
  11. Technikai probléma miatt végleg megszakadt vizsga nem minősül érdemjegyszerzési kísérletnek vagy eredménytelen vizsgának.
  12. Amennyiben egy hallgató a záróvizsga kezdetétől számított fél órán belül nem érhető el és a bizottság kétszer megismételte behívását (a két hívás között 15 perc szünetet tartva) eredménytelenül, a hallgató hiányzónak minősül. A hiányzó hallgató vizsgája nem minősül érdemjegyszerzési kísérletnek vagy eredménytelen vizsgának.
  13. A Teams rendszerben esetlegesen fellépő problémák orvoslásának és a záróvizsga lefolytatásának biztosítása érdekében a hallgató a kari Dékáni Hivatalvezetőnek előzetesen megküldi, hogy milyen alternatív platformot tud használni (pl. Skype, Viber, Messenger), valamint megküldi ezen az elérhetőségét.
  14. A technikai problémák elkerülése érdekében a záróvizsgára jelentkezett hallgatók kötelesek a Neptunban nyilvántartott elérhetőségüket (email cím, telefonos elérhetőség) ellenőrizni A hallgató vállalja, hogy azokban 2020. december 15. után változtatást nem eszközöl, illetve, ha saját maga módosítani nem tudja, akkor a változtatás iránti kérelmével legkésőbb 2020. december 15-ig fordul írásban a tanulmányi ügyintézőjéhez.
  15. A hallgató felelőssége és feladata, hogy olyan eszközről jelentkezzen be, mely alkalmas arra, hogy a záróvizsgakor használt alkalmazás a hang és képi átvitelt megfelelő minőségben egyaránt biztosítani tudja.
  16. A vizsga során a hallgató által használt helyiségben csak és kizárólag ő maga lehet jelen. Kivételt képeznek a speciális szükségletű hallgatók, amennyiben szóbeli kommunikációjukban akadályoztatva vannak, vagy a technikai eszközök kezelése számukra nem lehetséges: ilyenkor a segítő személy jelenlétéről a bizottság elnöke dönt, illetve felügyeli az ő közreműködését. A bizottság bármikor kérheti, hogy a hallgató a vizsgakörnyezetet kamerán keresztül azonnal mutassa be. Ha ennek a hallgató nem, vagy csak vonakodva, késlekedve tesz eleget, a vizsgát annak eredménytelen minősítésével a bizottság felfüggesztheti, és a hallgató csak a következő záróvizsga-időszakban kísérelhet meg új vizsgát.
  17. A hallgató vállalja, hogy a vizsga során kameráját nem kapcsolja ki, mikrofonját nem némítja el, nem használ a fülbe közvetlen közelről hangjelet továbbító eszközt (pl. headsetek, különféle fülhallgatók). A hallgató környezetét nem maszkolhatja, vagy bármilyen módon nem takarhatja ki például alternatív háttér beállításával.
  18. A hallgató nyilatkozik, hogy meg nem engedett eszközt vagy más személy segítségét a vizsga során nem vesz igénybe.
  19. A személyhez fűződő jogok védelme érdekében a vizsgáról sem a hallgató, sem a záróvizsga-bizottság nem készíthet sem képi sem hangfelvételt.

A záróvizsga helye

A záróvizsga helye az MS TEAMS ALKALMAZÁS. A záróvizsgára jelentkezett hallgatók meghívást kapnak az egyes záróvizsga-bizottságokba. Akinek van ÓE-s …@stud.uni-obuda.hu e-mail címe (amelyet minden aktív hallgató a support@uni-obuda.hu e-mail címen igényelhet) azokat felvesszük az egyes bizottságokba. Akinek nincsen ilyen, mert már korábban abszolvált, annak pedig meghívót küldünk a vizsgabizottság felületére a Neptunban megadott e-mail címére, és Guest (vendég) státuszban tud a kiküldött linken belépni.

Kötelező főpróba: záróvizsga-konzultáció

Záróvizsga konzultációval egybekötött technikai próbát a január 18-i héten tartunk. A pontos időpontról a specializáció felelősök Neptun üzenetben tájékoztatják az érintett hallgatókat. A részvétel kötelező! Kérjük, hogy erre az időpontra minden záróvizsgázni szándékozó készüljön fel, hogy mind a kamerát, mind a mikrofont és a képernyőmegosztást tesztelni tudja.

Akinek problémát okoz elérni a záróvizsga Teams felületet, az január 15-ig jelezze a specializáció felelősének, még a konzultációt megelőzően kérjen segítséget.

Az egyes specializációk záróvizsgájáért felelősök elérhetősége:

BSc

Informatikai biztonság és Rendszermérnök specializáció,
Kiberbiztonsági szakmérnök/szakember SZT:

Dr. Póser Valéria poser.valeria{kukac}nik.uni-obuda.hu

Vállalati információs rendszerek specializáció:

Dr. Holyinka Péter holyinka.peter{kukac}nik.uni-obuda.hu
Dr. Fleiner Rita fleiner.rita{kukac}nik.uni-obuda.hu

Beágyazott rendszerek és Mobil informatika specializáció:

IoT, beágyazott rendszerek és robotika specializáció

Dr. habil. Molnár András molnar.andras{kukac}nik.uni-obuda.hu,
Lovas István lovas.istvan{kukac}nik.uni-obuda.hu

Szoftverrendszerek fejlesztése specializáció,

Szoftvertervezés és –fejlesztés specializáció

Robotika specializáció (BSc),
Informatikai és automatizált rendszerek specializáció:

Dr. habil. Szénási Sándor szenasi.sandor{kukac}nik.uni-obuda.hu

IT Security and Systems Engineer Specialization:

Cloud service technologies and IT security specialization

Felhőszolgáltatási technológiák és IT biztonság specializáció

Dr. habil. Lovas Róbert lovas.robert{kukac}nik.uni-obuda.hu,
Balázsné Dr. Kail Eszter kail.eszter{kukac}nik.uni-obuda.hu

Big Data és üzleti intelligencia specializáció

Dr. Fleiner Rita fleiner.rita{kukac}nik.uni-obuda.hu

MSc

Robotics specialization,
Robotika specializáció,
Biomedical engineering specialization,
Orvosi mérnökinformatikai specializáció:

Dr. Eigner György eigner.gyorgy{kukac}nik.uni-obuda.hu

Kérjük a záróvizsgázókat, hogy prezentációjuk pontosított változatát 2020. január 15. 20 óráig töltsék fel a Moodle rendszerbe. A prezentációhoz ajánlott sablon az alábbi linken tölthető le.